Wednesday, January 20, 2016

Nakamoto Himeka Diary Translation 160119


日曜の夜はらじらー!サンデー
Sunday night, it's time for Rajira Sunday!
声優アーツにMachicoさん、
乃木坂からは秋元真夏ちゃんが
来てくれました!
Voice actor (seiyuu) Machico-san
and Akimoto Manatsu-chan was came as the guest!
「ずっきゅんプリンセス」
ほんとに実現したいな~♡
去年から密かに言ってるけど
昨日改めてそう思いました(´。•ω•。`)
[Zukkyun Princess]
I really want that unit to get realized~♡
We already talked about that since last year,
but yesterday that thought came again(´。•ω•。`) (I bet you dont really care about that right? lol)
ラジオの中ではなかなか
殺伐としたバトルをやっておりました
もちろん全部ネタなんですが
on radio,
we rarely do savage battle...
of course even tough it just a story.....

終わってからわざわざ真夏さんが
気を遣って私にメールをくれて
なんてやさしいんだと......。
after the radio end, Manatsu-san send me a caring mail....
she is so kind.....

そんな真夏さんが好きです(´。•ω•。`)
ブログも見たよ!ごはん会!
I like that side of Manatsu-san (´。•ω•。`)
I saw your (manatsu) blog~! let's go eat together!


オリラジさんと久々にお会いして
お話できたのも嬉しかった⊂( ˆωˆ )⊃
also it has been a long time that I could met
and talk to Oriraji-san~~ I'm so happy ⊂( ˆωˆ )⊃

スタッフの皆さんにも
新年のご挨拶ができました~
紅白も観てくださってた⊂( ˆωˆ )⊃
I was be able to do new year greetings to Rajira staff too~
we also met on Kouhaku ⊂( ˆωˆ )⊃

こんな風に応援してくれている
らじらーファミリーに
今年はもっと恩返しできるよう
頑張らなきゃなと改めて思った一日でした。
I get many support from Rajira family,
and to be able to give them back more...
once again I think that I must work hard! 
あ、そうそう
本編の中であんま言わなかったけれど
ツイッターもみてるよ!
ah~~ by the way
even on the program it's rarely getting said, but the truth is
I always see twitter~ (rajira notifications)
#nhkらじらー
でツイートしてくれたら
オリラジさんや私やスタッフさんが
チェックしてるので良かったら。
when you tweet with #nhkらじらー
Oriraji-san, me, and the staff
could check and read it !
次回デニム履いていきまーす
on next two week, we will wear denim~~

  
乃木坂工事中は
身内モノマネ大会 前編!
On last night Nogizaka Koujichuu,
it was about member monomane tournament prequel !
かずみんとひめたんのモノマネを
してくれるメンバーがたくさんいましたね!
いやあ嬉しいことですよ( ˇωˇ )
many member did kazumin and himetan monomane
iyaa~~ it makes me happy ( ˇωˇ )

実際にしてくれた子以外にも
いろんなメンバーが
ひめたんのモノマネしたかったんだ~て
言ってくれました。
actually, I don't think that there was
many members who wanted to do himetan monomane.

かなりん、陽菜ちゃん、さゆ、ありがとう!
kanarin, kawago-chan, sayu, thank you!

おに魂でゆったんが
私のモノマネしてくれたんだよね
ゆったんありがとう!
yuttan did her best on mimicry my self,
yuttan thank you very much! (I'm waiting for this)


みんな口を揃えて言うんだ
「あれは尊敬の意を込めてですね......」
「ほら、ひめたんのこと大好きだからさ」
「ひめたんdisってるわけじゃないからね!」
(because of that monomane episode) I heard this words from everyone
 [eh... that's the way they respect her (hime) right?]
 [hora~~ it because they like hime right?]
 [wasn't they do this just to embarrassing hime?!]

いいんだ!いいんだよ私は!
そうやってモノマネしてくれることが
嬉しいから私はいいんだよ!寧ろ嬉しい!!
it's okay everyone! for me it's alright!
member are willing to do my monomane,
it's an happiness for me! also it must be an happiness for everyone too !!


こうなったらみんなもどんどん
私のマネをしてください!!くぅー!!
so, please everyone do my monomane too!
yey !
今まで無意識だったけれど
これからちょっと意識しちゃいそう
どうしましょう。笑
until now I wasn't unconscious about it,
but from now I will be a bit more aware~
what should I do... lol

ライブ「扇風機」の前奏・ラストのハケ方、
全国握手会での第一声、
注目してみてくださいよろしくお願いします
From now on please try attention to :
Senpuuki live intro, live farewell,
and first word when nationwide handshake meeting~!

みんな芸達者なので
こんなもんじゃ終わりません
来週は後編ですね、楽しみに( ˇωˇ )
it because of everyone,
I wont ended that habit~
Looking forward for next week sequel episode ( ˇωˇ )

べろっ子ひめたんの写メ探したんですが
これがMAXでした( ´ ・ω・ ` )
I was looking for 'Perokko Himetan' (himetan who like sticking out her tongue) photo
and this is the most closest one ( ´ ・ω・ ` )


やっぱ無意識なのかな
みんなよく周りを見てるよね。尊敬だよ。
well even I did it unconsciously,
everyone get look on it very well.. I respected it
さて、少しですが告知します!
a bit of notice are up!
2/6 トップエール (Top yell)
2/9 BOMB

他にもお話したいことがもう少し。
情報解禁お待ちくださいませ......♪
there's another notice too,
but please wait a little more until the information ban is up......♪


プライベート感満載な一枚。
I had one full private day

これいつだっけ、だいぶ前な気がする。
this time only, I had so considerably feeling about this....
こっからはプライベートなお話。
start from now, I will do private talk~
Kちゃんのライブに
行かせていただきました!
I went to K-chan live !
ソニレコの時の
お兄ちゃんの顔とは全然違った、
アーティストのKさんでした。
とてもとても素敵だった!
K-oniichan was feels really different like on Sony record,
at live I was watching artist K-san,
very very wonderful !

鍵盤の音を一つ鳴らす瞬間に
空気がガラッと変わるのが伝わって
ゾワッとしました。
at the moment he play the keyboard,
the atmosphere was changing dramatically..

私はステージに立つ側の人間だけれど
皆さんにそんな緊張感とかパワーとか
いろんな感情を与えられているのかなって
ライブを観て改めて感じました。
when I'm on stage, even we are the same human beings ..
I get nervousness and power from everyone
it given me a lot of emotion.....
somehow I could feel it again when I watched the live 
ちょっと真面目になっちゃった☆
次のソニレコ収録が楽しみです!
hmmm.. somehow the talk is getting serious now
I look forward for next sony record shooting~!

2日間お疲れ様でした!
K-chan, two days live... cheers for your good work! 
あとはねー、
next is.....

最近、ほんとに最近、
ここ2、3日のマイブームは
ブラックコーヒー!
recently, really recently
my boom on last two and three days is
Black Coffee!! 
コーヒーメーカー買おっかなって
探してるくらいにはマイブーム。
I think to buy my own coffee maker, 
I will looking for it~
いつまで続くんでしょうか、
でも身体にいいんだよね( ˇωˇ )
I don't know until when I continued to drink that (black coffee)
but it's good for body right~? ( ˇωˇ )

途中ミルクたっぷりなコーヒー挟んだら
これ甘ったるいなって感じたんだから
よほどブームきてると思うんだ私の中で。
sometimes I pouring milk on the coffee,
so I could feel the sweetness, 
and I think that was the boom is coming from.

こうして人は
オトナになっていくんですね( ˇωˇ )
people who do this, 
are going to be an adult right~?( ˇωˇ ) 

ではではおやすみなさい~!
then, oyasuminasai~~ good night~!
(*´・ω・*)


Ps: 
Perokko Himetan

Himura san said that he could see perokko image  (girl who like sticking out her tongue) on hime.
Also I bet I heard it from rajira that hime got nickname pekorin when she still a kid..
pekorin: 

Last night Nogichu is my favorite episode after Nogichu 29 and 30 ~!


*I just realized it that hime typo her blog title...
she wrote 506, but the truth is 606.....

maa~~~ idol is human too right? lol

No comments:

Post a Comment